Zcela nový SEAT Leon obdržel pětihvězdičkové hodnocení v nových, přísnějších testech bezpečnosti Euro NCAP

seat_leon_euroncap_cover_picture_small.jpg

Zcela nový SEAT Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Výsledek je oceněním úspěšného vývoje modelu Leon, jehož cílem bylo vytvořit jedno z nejbezpečnějších vozidel na trhu. Organizace Euro NCAP přitom používá od roku 2020 ještě přísnější zkušební metodiku.

Klíčovou změnou v testech Euro NCAP pro rok 2020 je zavedení čelního nárazu jedoucího vozu do pohybující se bariéry, který nahradil náraz do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Tento test pomáhá organizaci lépe hodnotit ochranu cestujících uvnitř vozu a účinnost přední deformační zóny.

Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bočním bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.

Organizace Euro NCAP klade důraz rovněž na nejnovější generaci systémů pro prevenci nehod a asistenčních systémů. Pro hodnocení technologie AEB (autonomní nouzové brzdění) se používají nové simulace dopravních situací včetně rizika kolize při couvání a otáčení se na křižovatce. Součástí hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů je také testování systémů sledování pozornosti řidiče, které detekují únavu a rozptýlení pozornosti řidiče. 

"Jsme extrémně hrdí, že nový SEAT Leon dosáhl v různých variantách – jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV – nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP, a to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny. Je to výsledek našeho důrazu na bezpečnost a naší ochoty využívat nejmodernější technologie z oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti, které umožňují dosažení tohoto cíle", řekl Dr Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.

Bezpečnost jako součást DNA

Zcela nový SEAT Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů, ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám. Systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění, Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Exit Assist (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek, Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochranou bublinu.

Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhých 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody, a přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.

Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního airbagu vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání). Zcela nový SEAT Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP. Nový standardní centrální boční airbag vpředu zabraňuje potenciálnímu kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu například v případě boční kolize.

Front Assist zahrnuje kromě funkcí detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční systémy Emergency Steering Assist a Junction Assist. Během zásahu systému Front Assist po úvodní snaze řidiče vyhnout se překážce uskuteční Emergency Steering Assist cílené zásahy do řízení a brzdové soustavy, které zajistí optimální trajektorii vyhýbacího manévru.

Čísla potvrzují teorii

Organizace Euro NCAP testovala zcela nový SEAT Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.

Euro NCAP přehodnocuje své zkušební metodiky každé dva roky. Testy Euro NCAP jsou od roku 2020 dosud nejpřísnější a nejkomplexnější. SEAT bude i nadále vyvíjet vozidla, která dosahují v těchto testech vynikajících výsledků bez ohledu na přísnost hodnoticích kritérií.

youtube-resizer.png youtube-resizer-tablet.png