SEAT znovu překonal svůj historický prodejní rekord

sales-november-2019_02_small.jpg

SEAT překonal svůj historický prodejní rekord druhým rokem v řadě. Španělský výrobce automobilů dodal od ledna do listopadu na celém světě 542 800 vozů, což je o 10,3 % více než ve stejném období loňského roku. Přestože do konce letošního roku zbývá ještě jeden měsíc, SEAT již překonal výsledek, dosažený v celém roce 2018, v němž prodal 517 600 vozidel a přepsal do té doby platný rekord z roku 2000.

SEAT stanovil nový prodejní rekord také v listopadu, a to 44 100 prodanými vozy, což je o 1,9 % více než v listopadu 2018. Společnost tak překonala svůj historicky nejlepší listopadový výsledek z roku 2018 (43 300 prodaných vozů).

Wayne Griffits, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „po dosažení nejvyššího objemu prodeje v téměř 70leté historii značky SEAT jsme hrdí na práci, kterou jsme odvedli v uplynulých letech, a zejména v roce 2019. Náročné ekonomické prostředí nám nezabránilo dosáhnout druhého rekordu v řadě díky dvoucifernému tempu růstu. K těmto výsledkům významně přispěl také počet dodaných vozů značky CUPRA*, který od ledna do listopadu vzrostl o 74,0 % v porovnání se stejným obdobím roku 2018. V dosavadním průběhu letošního roku jsme prodali již 22 800 vozů CUPRA“.

Rekordní globální prodeje se opírají především o země, v nichž SEAT již překonal své nejlepší celoroční výsledky. Jedná se především o Německo, Velkou Británii, Rakousko, Švýcarsko, Izrael a Dánsko. V Německu, na hlavním trhu společnosti SEAT, vzrostly prodeje o 16,3 % na celkových 125 700 vozidel. Ve Velké Británii byl meziroční nárůst 8,4 % (65 100 vozů), v Rakousku 6,1 % (19 200 vozů), ve Švýcarsku 20,5 % (12 000 vozů), v Izraeli 2,2 % (9100 vozů) a v Dánsku 47,7 % (6800 vozů).

SEAT navíc dosáhl stabilního prodeje ve Španělsku (103 300 dodaných vozidel; 0 %), a upevnil své vedoucí postavení na trhu, který poklesl o téměř 6 %. Celkový počet dodaných vozů vzrostl také na klíčových trzích, jako je Francie nebo Itálie. SEAT v těchto zemích vzrostl o více než 20 % (34 500 vozů; +20,4 %), resp. o téměř 30 % (24 500 vozů; +28,4 %).

Vynikajících výsledků bylo dosaženo také v Nizozemí (10 800 vozů; +23,0 %), Portugalsku (10 400 vozů; +13,3 %), Švédsku (8200 vozů; +25,4 %) a Irsku (4100 vozů; +11,4 %). V Mexiku, na největším mimoevropském trhu společnosti SEAT, vzrostl počet dodaných vozů o 4,9 % na celkových 22 300.

Neméně úspěšné jsou značky SEAT a CUPRA také v České republice. „SEAT vzdoruje trendu celkového poklesu českého trhu. Od ledna do listopadu se počet vozidel předaných českým zákazníkům meziročně zvýšil o 11,4 procenta. Za dynamickým růstem stojí velký zájem o naše atraktivní modely v segmentu SUV, ale silné postavení si udržují také naše tradiční bestsellery, modely Leon a Ibiza. Kromě toho hrají stále významnější roli sportovní modely naší exkluzivní značky CUPRA,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.