Nové modely SEAT Ibiza a SEAT Arona obdržely 5 hvězd v ještě přísnějším hodnocení bezpečnosti Euro NCAP

01-ibiza_fr_arona_blue_red_small.jpg

Nové modely SEAT Ibiza a SEAT Arona obhájily nejvyšší 5hvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP. Poprvé dosáhly tohoto pozoruhodného výsledku před pěti lety. Prestižní ocenění má ještě větší váhu vzhledem k tomu, že organizace Euro NCAP v uplynulých letech výrazně zvýšila náročnost testovacího procesu.

Testy jsou nyní ještě přísnější a nově zahrnují čelní nárazovou zkoušku s pohybující se bariérou a jedoucím vozem, která nahrazuje test nárazu do mírně přesazené deformovatelné bariéry. Organizace Euro NCAP tak může ještě lépe vyhodnotit úroveň ochrany cestujících uvnitř vozu i způsob, jakým se na tom podílejí přední deformační zóny vozu. Aktualizovány byly také boční nárazy. Například u bočního nárazu levou stranou vozu do bariéry se změnila rychlost a hmotnost bariéry. Rovněž nové je vyhodnocování ochrany při bočním nárazu pravou stranou vozu. Zkušební technici při testech zkoumají také ochranu řidiče a potenciální kontakt mezi řidičem a osobou na sedadle vpředu.

„Každý, kdo pracoval na nových modelech SEAT Ibiza a Arona, může být hrdý na to, že oba tyto modely obdržely nejvyšší hodnocení Euro NCAP,“ řekl Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, který má na starosti výzkum a vývoj. „SEAT vždy kladl velký důraz na bezpečnost. Přitom využívá nejmodernější aktivní i pasivní technologie, aby mohl zákazníkům dodávat nejbezpečnější automobily na trhu.“

SEAT uspěl v ještě přísnějších testech bezpečnosti Euro NCAP, protože se u nových modelů SEAT Ibiza a Arona zaměřil na evoluci aktivních i pasivních bezpečnostních technologií.

Kromě již dodávané výbavy obdržely oba modely optimalizovaný skelet karoserie. Nová konstrukce struktury přídě byla přizpůsobena požadavkům nové čelní nárazové zkoušky s pojízdnou, progresivně deformovatelnou bariérou. Strukturální výztuhy navíc zvýšily úroveň ochrany při bočních nárazech.

Modernizací prošly také zádržné systémy vozidla. Jejich součástí jsou bezpečnostní pásy vpředu s dvojitými předpínači. Výbava zahrnuje rovněž upozorňování na nepřipnutý bezpečnostní pás vzadu. Interiér je ještě bezpečnějším místem pro všechny cestující i díky novému airbagu pro spolujezdce vpředu.

Testy bezpečnosti ocenily také pozoruhodnou škálu aktivních bezpečnostních technologií, které především pomáhají zmírnit následky nehody a v některých případech dokážou kolizi dokonce zabránit.

Nové modely SEAT Ibiza a Arona jsou nyní sériově vybaveny novou kamerovou technologií a asistenčním systémem Lane Assist. Optimalizovaný software palubního radarového systému navíc zahrnuje rozpoznávání chodců a cyklistů, čímž přispívá k ochraně nechráněných účastníků silničního provozu.

SEAT Ibiza a SEAT Arona patří mezi nejbezpečnější městské vozy na trhu

Nový SEAT Ibiza se může pochlubit vynikajícími výsledky ve všech sledovaných oblastech: ochrana dospělých cestujících 83 %, ochrana dětí 82 %, ochrana nechráněných účastníků silničního provozu 66 % a bezpečnostní asistenční systémy 70 %.

Vysoké hodnocení obdržel také nový SEAT Arona: ochrana dospělých cestujících 83 %, ochrana dětí 83 %, ochrana nechráněných účastníků silničního provozu 65 % a bezpečnostní asistenční systémy 70 %.

SEAT bude i nadále vyvíjet automobily, které dosahují v testech Euro NCAP vynikajících výsledků bez ohledu na přísnost hodnoticích kritérií. Nové modely SEAT Ibiza a Arona obhájily svá 5hvězdičková hodnocení, a zařazují se tak po bok ostatních modelů v produktové řadě značky SEAT. Španělský výrobce tím potvrzuje své úsilí dodávat svým zákazníkům osobní vozy s nejvyšší možnou úrovní bezpečnosti.